Renungan...

Barangsiapa yang jernih hatinya, akan diperbaiki Allah pula pada yang nyata di wajahnya.
-Saidina Umar bin Al-Khatab

Mukadimah

Kecantikan bukan terletak pada pakaian yang dipakai tetapi ia bergantung kepada keelokan akhlak dan budi pekerti. - Saidina Ali bin Abi Thalib

Sabtu, 29 Januari 2011

Cinta???????????


nyanyian oleh Waheeda

Cinta sebati dalam jiwa

memang...sudah lumrah kehidupan manusia, jiwanya mencari cinta. naluri mereka sendiri mendekati cinta

Cinta penghancur jiwa raga

namun, bukan semua cinta yang benar-benar memimpin kita ke jalanNya


Cinta memudahkan semua

demi cinta, semuanya telah dipermudahkan. Bahkan, manusia bisa sahaja melakukan apa sahaja demi cintanya. Malah, mampu menghalalkan segala cara


Apakah sebenar erti cinta??

Cinta titiskan air mata

Cinta datangya dari hati, mampu melumpuhkan sekeras manapun ia. Menitiskan air mata hanya kerana cinta kepada manusia sememangnya merugikan


Cinta memutuskan saudara

Cinta mampu memisahkan yang telah sedia rapat. Hebatnya cinta andai kata tidak disulami oleh kebijaksanaan akal fikiran ia mampu menghanyutkan hubungan persaudaraan


Cinta senyum gelak ketawa

Cinta sudah tentulah melahirkan perasaan cinta dan hiburan hati yang mengasyikkan. Menjadi kebiasaan mereka yang bercinta akan sentiasa mekar senyumannya


Tiada dinafi’an cinta

Dikala hangatnya cinta
Dunia itu indah

INDAH....berbeza tafsirannya..indah lagi percintaan kepada Allah

Cinta kepada manusia, hari ni gembira, esok??

Kala impian hancur lebur
Harapan nyawa terkubur

Tidak hairanlah jika ada yang mengatakan dia boleh mati tanpa si dia dalam hidupnya

Bagai bangkai bernyawa..


Mengapa di mana siapa
Dapat menduga datangnya
Dan pergi.......

Aku, kita...dan semua

tiada siapa tahu datangnya cinta...Bila perginya cinta??? Mohon Allah meletakkan yang terbaik buat kita

mengapa di mana apa siapa
Dapat menduga datangnya dan
Pergi.......
Kurnia Ya Rabb itu indah
Walau??? Dan mampu menukar
Perlengkap jasad yang bernyawa
Tak dapat dinafi harinya..

Khamis, 20 Januari 2011

tika kebosanan

Assalamualaikum
Salam 1 Malaysia!

wawawaaaa..lamanya tak update blog!
sawang dah berupa banglo...hik3
hari ni online kat KFC kat CS ni haa
sementara menunggu kawan-kawan habis tengok wayang
tajuknya "Khurafat"!
waaa..teringin juga nak tengok tetapi dah buat perjanjian dengan diri sendiri tak nak masuk panggung wayang dah..huhu
menunggu lama disini, banyak ragam manusia aku perhatikan
hari ni beli kasut baru
pergila ke satu kedai ni..alahai...
tak sukanya bila kita nak tengok-tengok kasut, ada yang membututi kita
kalau dari jauh tak apalah juga
dah pula tu, layanan tak menarik langsung
so, aku beransur ke kedai yang lain..
kali ni pelayannya berbangsa cina
sebelum tadi, melayu
sepatutnya melayu ni perlulah tunjukkan keramahan mereka
tapi, serius...
aku respect betul dengan pelayan cina ni..
dia berusaha untuk jual kasut tu kat aku
siap pi cari saiz lagi
tahu-tahu jela, saiz aku ni spesel sikit..ahhaha
dah dapat kasut yang terkecil dikedai tu, tetiba rasa macam longgar ja..alahai
pastu cina tu cadangkan nak letakkan span dalam tu..hik3
rasanya macam kumpulan penari korea plak pakai span (Ryeowook)
haa..kali ni aku leih selesa..mungkin sebab aku pakai stokin agaknya, itu yang licin sikit
apapun, aku dah beli..harganya RM39.90
mahal ntah???ehhehe
nanti aku upload gambar kasut ni..muahaha
hurm..bosan la pula...
mood: menunggu mereka...
Terdapat ralat dalam alat ini