Renungan...

Barangsiapa yang jernih hatinya, akan diperbaiki Allah pula pada yang nyata di wajahnya.
-Saidina Umar bin Al-Khatab

Mukadimah

Kecantikan bukan terletak pada pakaian yang dipakai tetapi ia bergantung kepada keelokan akhlak dan budi pekerti. - Saidina Ali bin Abi Thalib

Jumaat, 4 Mac 2011

Cinta lillahi Taala..bilakah hadirnya?

Astaghfirullah..

Aku benar-benar belum memilikinya lagi
Selama ini ku fikir cinta yang ku miliki adalah benar-benar cinta lillahi taala
Ketika itu aku jahil tentang cinta
Sesungguhnya aku buta untuk mentakrifkan apa makna sebenar cinta
Benarkah itu cinta yang Kau anugerahkan kepadaku?
Jika benar, mengapa hatiku tersiksa kerananya?
Jika benar itu cinta rahmatMu, mengapa aku hampir mendapat kemurkaanMu?
Jika benar itu cinta redhaMu, mengapa aku mengecapinya hanya sebentar?
Bukankah cinta pemberianMu itu mampu menyatukan jiwa dan perasaan yang saling memerlukan?

Aku mulai sedar bahawa itu bukan cinta dariMu
Itu cinta dari si nafsu
Ya Allah, bantulah aku
Bantulah aku melupakan cinta ini
HambaMu ini khilaf
Sesungguhnya aku telah tersesat di jalan ini, tuntunlah aku kemana pergi
Andaikata aku jatuh sekali lagi
Jatuhkanlah aku didalam cinta keredhaanMu
ameen~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan