Renungan...

Barangsiapa yang jernih hatinya, akan diperbaiki Allah pula pada yang nyata di wajahnya.
-Saidina Umar bin Al-Khatab

Mukadimah

Kecantikan bukan terletak pada pakaian yang dipakai tetapi ia bergantung kepada keelokan akhlak dan budi pekerti. - Saidina Ali bin Abi Thalib

Ahad, 6 Mac 2011

Sujudku...

Aku Bersujud

Hadirku didalam kedinginan subuh
Menadah tanganku, membisikkan ayat-ayat cintaku padaMu
Aku malu berharap engkau mengerti lagi
Atas kesalahan yang pernah aku perbuat
Hati dan perasaan ku mulai teruji
Selembut doa dalam hati hanyalah Kau mengetahui

Kala panggilanMu
Aku mohon ampunilah aku
Redhailah aku
Ikhlaskan hatiku untuk terus beribadat di keheningan waktu ini kepadaMu
Aku bersujud
Aku berdoa
Hanyalah padaMu
Ya tuhanku

Aku memohon
Keringanan hati
Menentukan pilihan yang terbaik didalam hidupku
Menuju rahmatmu
Berikanlah petunjuk didalam setiap langkah dan pilihanku
Ya Tuhanku

# Karya sendiri kombinasi lagu Aku Bersujud oleh Acha & Irwanshah

2 ulasan: