Renungan...

Barangsiapa yang jernih hatinya, akan diperbaiki Allah pula pada yang nyata di wajahnya.
-Saidina Umar bin Al-Khatab

Mukadimah

Kecantikan bukan terletak pada pakaian yang dipakai tetapi ia bergantung kepada keelokan akhlak dan budi pekerti. - Saidina Ali bin Abi Thalib

Ahad, 6 Mac 2011

Ya Allah, betapa pemaafnya diriMu~

Bismillah ir-rahman ir-rahim

Dari Anas r.a, katanya :
"Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : "Telah berfirman Allah Ta'ala :
Wahai anak Adam !
Setiap kali engkau berdoa berharap kepadaKu, Aku akan tetap mengampunimu atas segala dosa yang engkau lakukan, dan Aku tiada peduli.
Wahai anak Adam !
Andaikata dosa-dosa kamu setinggi langit
kemudian kamu memohon keampunanKu, nescaya Aku akan mengampunimu.
Wahai anak Adam !
Andaikata engkau datang padaku dengan dosamu sepenuh bumi ini, kemudian engkau menemuiKu, pada hal tiada engkau menyekutui akan Aku dengan sesuatu pun, nescaya Aku akan datang kepadamu dengan keampunan sepenuh bumi pula."

MasyaAllah
ALLAH THE ALMIGHTY
Betapa pemaafnya Dia
Boleh sahaja mengampuni dosa-dosa penciptaNya
Sesuai dengan asmaNya
Ya Ghaffar!
Mari kita bermuhasabah kembali
Selama ini, kita sering memaki hamun orang-orang yang mengkhianati kita
Malah sanggup berdendam
Seolah-olah merasakan diri kita ni sudah cukup sempurna untuk menerima kesalahan orang lain
Kembalilah hati-hati kita

Sucikannya semula
Usah dibiarkan marah mengawal diri, iman & akal kita
Belajarlah memaafkan dan melupakan
Hari ni mereka menampar kita
Esok mereka menyelamatkan IMAN kita

u/p: Saya memohon maaf atas keterlanjuran saya selama ini. Samada didalam perbicaraan mahupun tingkah laku.Sesungguhnya, saya bukanlah yang sempurna.

2 ulasan: